2016 Afsluitrit zondag 9 okt

Vandaag werd alweer de laatste rit voor het seizoen 2016 verreden. De jaarlijkse Afsluitrit.

We verzamelden in Vlissingen op het Bellamypark in een heerlijk herfstzonnetje. Al was het nog wat fris, toch lieten diverse equipes het cabrio kapje zakken voor vertrek, om nog lekker te genieten van de laatste zonnestralen.

Een kleine 50 equipes hadden zich aangemeld, we werden opgewacht door organisatoren Wim Kruijssen en Hans van Kemena in Stadscafe de Dighter, met koffie / thee en een bolus.

Iets over 11 uur vertrok de eerste groep, op weg naar het museum van Jan de Graaf. Velen wisten het bestaan hier van niet. Jan en zijn team hebben een sloperijmuseum, waar we te gast mochten zijn. Jan hartelijke dank voor deze unieke ervaring, het was erg indrukwekkend.

Na veel indrukken op te hebben gedaan in het museum, werd de rit voort gezet. Via Koudekerke, stukje historisch Middelburg, een doortocht door het centrum van Veere, trok het richting Oostkapelle. Van daaruit naar het mondaine Domburg, over de zeedijk met uitzicht op een spiegelgladde zee, naar Westkapelle. Vervolgens via de omleidingsroute naar Zouteland, Dishoek, naar Vlissingen. Daar werd de druk bezette boulevard even bezocht, ook hier dankzij het heldere weer een fraai uitzicht.

Daarna via Souburg, Nieuwland, Arnemuiden, binnendoor richting s-Heer Hendrikskinderen. Daar werden we opgewacht bij Meubel en Rijtuig Stoffeerderij Brouwer, door de heer Cor Brouwer en zijn team. Ze waren daar zelfs verse poffertjes voor ons aan het bakken. Er was een aantal antieke ruituigen te bezichtigen en ook was er een demonstratie over leder verzorging. Na gezellig nog wat kletsen en drinken, was deze zeer geslaagde dag toch echt tot een eind gekomen en keken we terug op een mooie Afsluitrit.

Organisatoren, vrijwilligers en alle anderen die zich hebben ingezet voor deze dag, hartelijk dank !