2016 Zomerfeest Nieuwland 3 sept

Vandaag was het in Nieuw- en Sint Joostland het jaarlijkse Zomerfeest. Onze clubleden David Bliek en Ben van de Waart, hadden deze gelegenheid aangegrepen om voor ons een leuke middag te organiseren. Verzameld werd bij voormalig cafe de Roode Leeuw. Daar hadden we met 27 oldtimers al volop bekijks. Nadat de dag smorgens ietwat somber was begonnen, klaarde de lucht toen we daar verzamelden en toen we van start gingen was er een heerlijk zonnetje.

De rit voerde ons door de polders rond Nieuwland, via het Sloegebied naar Fort Rammekens. Daar hadden de heren het zelf voor elkaar gekregen dat we met ontheffing van het Waterschap gebruik mochten maken van de schitterende route buitendijks. Dit was voor velen een zeer bijzondere ervaring en een mooi onbekend stukje Zeeland. We hebben er van genoten, zo rustig toerend met onze bolides langs de Schelde.

Een tussenstop werd gehouden op het Trainingscentrum, alwaar we een kopje koffie of thee kregen aangeboden en vervolgens een zeer deskundig uitgevoerde demonstratie kregen van het blussen van een aantal brandjes. Onze secretaris mocht zelfs nog het voorbeeld geven.

Na deze leuke en leerzame stop, vervolgden we onze route. Het ging via Ritthem, naar Middelburg en vervolgens naar Arnemuiden en weer terug naar Nieuwland. Heren hartelijk dank voor deze leuke, goede georganiseerde en gezellige middag.