2017-Zomerrit Hoekse Waard 22-juli

Zomerrit Hoekse Waard 22-7-2017

Zaterdagmorgen 22 Juli
Gordijnen open, en ja hoor prachtig weer, even douchen en ontbijten en klaarmaken voor de rit. We hebben immers vandaag de Hoekse waardrit van Jan en Gonnie! Dus tas pakken, kapje open en de TR6 aftanken bij de pomp hier naast en op weg naar de parkeerplaats bij de zeelandbrug. We hadden daar afgesproken om eventueel gezamenlijk op te rijden naar Oud-Beijerland met de leden die dit prettig vonden. Om 9:15u zijn we vertrokken naar Oud- Beijerland met 7 auto’s, Sam van der Perk voorop, die had de grootste auto en zijn buurman mee, de beste kaartlezer van Zuidwest Nederland bleek later en de reis ging zeer voorspoedig ondanks de vele wegomleggingen, en kwamen we rond 10:30u aan op de locatie waar we moesten zijn.
Daar werden we verwelkomd door onze gastheer met zijn vrouw, (Jan en Gonnie) met een lekker bakje koffie en een appeltaartje in de Elzentuin, een prachtige locatie voor een start van een rit.
Rond 11:00u zijn we vertrokken voor de rit door de prachtige Hoekse waard met zijn smalle weggetjes en lange dijken, na een behoorlijke rit van een uurtje of 2 kwamen we aan bij Restaurant Golfclub Cromstrijen voor een heerlijk lunchbuffet. Na een klein uurtje lunch was het weer tijd om te vertrekken, het weer was nog mooi, maar toen we vertrokken begon het toch een beetje te spetteren en dat ging uiteindelijk over in een fikse bui, dus kapje maar weer dicht. Na weer een behoorlijk stuk toeren door de polders kwamen we uit bij een aardbeien teler waar Jan en Gonnie een afspraakje hadden gemaakt voor een kleine excursie over het wel en wee van de aardbeienteelt. De eigenaar had daar een mooi en interessant verhaal klaar omtrent het telen van aardbeien. Deze teler teelde ook kersen, Frambozen en Pruimen en dus mochten we na de excursie ons even te goed doen aan al dat heerlijke fruit. Na een bezoekje aan de bedrijfswinkel aldaar, zijn we weer op pad gegaan om terug te keren naar het startpunt van de rit, de Elzentuin.
Daar aan gekomen werden we nog getrakteerd op een drankje en konden we nog even gezellig bij kletsen.
Sam heeft nog een dankwoord gesproken en Jan en Gonnie hartelijk bedankt voor deze prachtige rit, het was weer een zeer geslaagde dag, zoals we dat van Jan en Gonnie gewend zijn!!

Daarna zijn degenen die zich niet hadden opgegeven voor de barbecue weer huiswaarts gekeerd.

Hans Tramper