2015 Rit voor kinderen van Kinderkamp Humanitas 18 juli

Vandaag was een bijzondere dag, we waren gevraagd door kinderkamp Humanitas of we als verassing de kinderen van de jongste en de midden groep wilden ophalen met onze oldtimers. Dankzij de inzet van meer dan 30 chauffeurs, en de medewerking van Kaasboerderij SchellachLamb Weston en Spar de Veerhoeve, hebben we deze kinderen een leuke middag aan kunnen bieden. In totaal waren er inclusief leiding 69 kinderen en volwassenen die een plaatsje vonden in onze bolides.

We verzamelden bij de Kaasboerderij, waar we instructie kregen en het route boekje, ook was er gedacht aan de inwendige mens en waren er broodjes met koffie, thee of karnemelk. Vanwaaruit we tegen de klok van 13 u vertrokken richting de Loskade in Middelburg. Daar stonden vele kinderen, ouders, verzorgers, vrijwilligers niets vermoedend al klaar. Toen iedereen een zitplaatsje had gevonden in een mooie auto, zijn we van start gegaan. Via de Punt, richting Nieuw en Sint Joostland, dan binnendoor naar Lewedorp. Langs het vliegveld en toen naar de tussenstop aan de Oranjeplaatweg. Daar stonden de mensen van Omroep Zeeland ons al op te wachten en ook de familie Ossewaarde van Spar de Veerhoeve met de ijsjes. Nadat iedereen lekker een ijsje had gekregen, begonnen de kinderen aan een spel.

Na het spel heeft iedereen weer van auto gewisseld, zodat we goed verdeeld aan het tweede deel van de route konden beginnen. Na een kwartiertje waren we bij het kampterrein aangekomen. Daar werden de fietsen gelost, de kinderen kregen hun plekje toegewezen en de chauffeurs hebben ter afsluiting nog wat gedronken.

Op Omroep Zeeland is er hiervan een opname te zien vandaag vanaf 18u ieder heel uur of via de website van de omroep of deze link :

Ook via deze weg, wensen we de kinderen een hele fijne kampweek toe en willen we alle vrijwilligers, sponsors en chauffeurs bedanken voor hun inzet.