2018-2 april Paasrit

We zijn van start, de eerste rit voor 2018 is een feit en wat een gigantische opkomst. Organiserende leden Jacques en Hans zeiden het vanmorgen al bij het welkomstwoord in de Caisson in Kapelle, het leek wel een blijde schare koeien die na de winter voor het eerst het weiland in mochten. Iedereen had er weer zin in, om ondanks het matige weer, toch de weg weer op te gaan met onze bolides en om andere leden weer te ontmoeten en bij te praten. Via de nog wat kale dijken en binnenwegen van de zak van Zuid Beveland, togen we richting de Piet aan het Veerse Meer alwaar we onze remproef hielden. Altijd een goede test zo na een winter van stilstand. De regen stopte er zelf mee. Na de remproef zijn we in groepen naar het nieuwe Flether Hotel gegaan aan het Veerse Meer, een mooie locatie waar we uiteindelijk na wat improviseren, allemaal de lunch hebben kunnen gebruiken. Daarna volgde het middag deel van de Paasrit, een schitterende route, lekker binnendoor door hoofdzakelijk de Zak van Zuid Beveland. Ruim 60 kilometer reden we met onze bonte stoet door dit afwisselende landschap, om vervolgens bij de finish aan te komen bij Schoudee op Wemeldinge. Daar bleek dat we zelfs nog wat ruimte hadden in de kas en allemaal een drankje kregen aangeboden en nog gezellig konden napraten over de eerste rit van dit jaar. Jacques en Hans, hartelijke dank dat jullie deze rit voor ons wilden uitzetten en voorbereiden.