2018-Avondrit 22 juni

22 juni  werd de zomeravondrit gereden met 30 oldtimers / youngtimers. Gestart werd er om 19.30 vanuit de Yachtclub in Colijnsplaat, waar we een schitterend uitzicht hadden over de Oosterschelde op de Zeelandbrug en in de verte Zierikzee. Omroep Zeeland was te gast om deze avond in beeld te brengen. Ze zijn bezig om een item te maken over het bezit van een oldtimer. Ze hebben ons op diverse plaatsen tijdens de route gefilmd en op het eindpunt in Kortgene nog een interview afgenomen.
Erg leuk dat we als OMZ hieraan mee konden werken dankzij een goede opkomst van onze leden.

De route slingerde ons over Noord Beveland, over dijken ,door polders en door de plaatsen Kats, Geersdijk, Wissenkerke, Kamperland en Kortgene. Vergezichten kwamen we tegen met akkerland, weilanden of een blik op het veerse meer met op de achtergrond het stadje Veere.
Gedurende de rit kwam gelukkig de zon nog door zodat onze bolides nog mooier uitkwamen.

Na een rit van ruim 50 kilometer kwamen we iets na 21 uur aan bij ons eindpunt voor deze avond, de Loods in Kortgene. Er werd bijgepraat tussen de auto's en later onder het genot van een drankje en lekkere versnapering binnen bij de haard.

Hans Tramper en Bart Wondergem hadden deze rit voor ons uitgezet.