2019-Dammenroute 22 juni

Zaterdag 22 juni hebben we met 23 equipes de Dammenroute gereden. Deze was uitgezet door familie van Oosten. We werden verwelkomd aan het begin van de dag bij autobedrijf Niemantsverdriet in Poortvliet op Tholen. De koffie en cake stond al klaar en we mochten een kijkje nemen tussen de vele oldtimers en youngtimers van de familie. De route voerde ons via de mooiste polderwegen en dijken door het landschap, voor velen van ons zaten er nog niet eerder bezochte stukjes tussen, wat zeer gewaardeerd werd. Er was onderweg volop ruimte voor een picknick of om neer te strijken op een lekker terras.  Tijdens een tussenstop in Brouwershaven zagen we nog een andere oldtimerrit passeren, deze kwamen vanuit Stellendam en we herkenden ook enkele OMZ leden.

Aan het eind van de middag voerde de route ons naar de Brouwersdam, daar liepen we een kleine kink in de kabel op, omdat er volop werd gebouwd aan het event Concert at Sea, toch kwamen de meesten goed aan bij onze eindstop het museum van de RTM. Daar was er voor ieder een verkoelend drankje met diverse lekkernijen om van te snoepen. We kregen wat uitleg over de historie van de Rotterdamsche Tram Maatschappij en konden daarna mee met de rondleiding. We kijken terug op een geslaagde rit, heerlijk weer en gezellige ontmoetingen.

Familie van Oosten bedankt !!