2018- Bergenrit 13 october

Bergenrit 13 october.

Vandaag was onze voorlopig alweer laatste rit voor dit seizoen. Vanochtend werd verzameld bij Van Den Berg Autoschade in Vlissingen. Daar ontstond al vlug een bont gezelschap van diverse modellen en kleuren oldtimers, zowel voor de zaak als binnen. De medewerkers van Van Den Berg gaven tekst en uitleg over lak bewerkingen, Jan van de Craats en Leander Sinke van Zeelandexpertise waren aanwezig voor de taxatie van een aantal oldtimers.
Door diverse dames werden de handen uit de mouwen gestoken om alle broodjes voor de lunch te smeren, waarvoor natuurlijk hartelijk dank.
Om 12 uur hebben we lekkere verse broodjes gegeten en tegen de klok van 1 uur kon de rit van start gaan, nadat we van Sam van der Perk uitleg hadden gekregen.
De rit voerde de ruime 45 equipes langs diverse terpen en vliedbergen in het Walcherse landschap. Het was een prachtige route, lekker rustige wegen binnendoor en dan ook nog een mooie herfstzon en zomerse temperaturen.
Aan het einde van de middag zijn we gefinisht in Serooskerke bij het oude brandspuithuis.

Sam van der Perk en Gonnie Verheijke, heel veel dank aan jullie voor het uitzetten en voorbereiden van deze dag , ook een woord van dank aan alle vrijwilligers die hebben geholpen om deze dag tot een hele geslaagde te maken.